נחשף: האם יש קשר בין ח"כ מוזס למו"ל ידיעות אחרונות?

סבא שלהם, ר' וולוועלה מוזס היה ראב"ד קאליש בפולין והוא זה שסידר חופה וקידושין להוריי
עמית דניאל 1 Comment on נחשף: האם יש קשר בין ח"כ מוזס למו"ל ידיעות אחרונות?

בשיחה שלאט תואמה מראש שוחח ח"כ מוזס עם מנחם טוקר ב"זמן אוויר" על הצ'אפחה מעשי ידיו, מנחה אצל הש"סניקים, והקשר העקיף למו"ל 'ידיעות אחרונות' • וגם, 'א'צענטר' – כך אורגנה תפילת מנחה בכנסת בשידור חי

ח"כ אליעזר מנחם מוזס
סבא שלהם, ר' וולוועלה מוזס היה ראב"ד קאליש בפולין והוא זה שסידר חופה וקידושין להוריי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתכנית "זמן אוויר" בהגשת מנחם טוקר בוצעה שיחה בהפתעה ליו"ר סיעת "יהדות התורה", ח"כ מנחם אליעזר מוזס, בכדי לבדוק את פשר השמועה כי הלה סטר בפניו של עסקן חרדי בישיבת וועדה בכנסת.

לאחר שהבין ח"כ מוזס כי הוא בשידור חי בתכנית "זמן אוויר" עם מנחם טוקר הסביר מוזס בחיוך "זה פאצ', אני אוהב את הילד הזה. אני עוד זוכר את סבא שלו ר' מרדכל'ה ברילנט שלימד אותי א' ב'. הוא כל כך אהב אותי שאני זוכר כשחליתי פעם אחת לפני חג הפסח הוא הגיע עד אלי לבית ולימד אותי את ארבעת הקושיות" נזכר מוזס בערגה ומוסיף "אם היית מתאר לעצמך איזה קרבה יש. את אבא שלו אני גם זוכר, ר' חיים ברילנט. הייתי מתקנא בסבא שלו איך היה תופס את שני הלחמים בשתי ידיו בצורה מעוררת השראה. גרסא דינקותא".

בנוגע לצ'אפחות, אומר ח"כ מוזס, כי זה צ'אפחה של חיבה "עד היום אני מרגיש את הצ'אפחות שחטפתי ממרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל" והוסיף לגבי ברילנט "הוא לא מקפיד עלי, זה בסדר".

לשאלת טוקר מה מעשיו באותם הרגעים, ענה מוזס כי הוא מנסה לארגן מניין וכי הוא לא הספיק להתפלל באחד המניינים הקבועים "אני מחפש עכשיו מניין למנחה בבית הכנסת בכנסת" אמר "בדרך כלל יש לנו בשעה 13:30 ויש לנו חזן את ר' ישראל אייכלר שנמצא בשנת אבל על אביו היקר".

"אני צתפלל אצלם והם אצלנו" | חדר סיעת ש"ס בכנסת

"אני מתפלל אצלם והם אצלנו" | חדר סיעת ש"ס בכנסת

על סדר היום היהודי בכנסת ומשתתפיו, הרחיב מוזס "יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, לא מחמיץ אף מנחה. הוא מגיע עם שומרי הראש. הוא מקדש שם שמים בהתנהלות שלו" תוך כדי שיחה הבחין מוזס כי לוח חדש נתלה בבית הכנסת והוא, תוך כדי שהוא נפעם, החל להקריא את זמני התפילות בכנסת (08:30 – שחרית, אם תהיתם) "איזה לוח תלו כאן" אמר ולשאלת טוקר מי מוכר את העליות בבית הכנסת, ענה "כשאני כאן, אני אוהב למכור את העליות" טוקר ניסה להבין מי תורם יותר אך לא הצליח.

בנוסף ללוח החדש, הבחין מוזס באחד מעובדי הכנסת שהתקין שעון חדש בכנסת וחביבותו של מוזס נשמעה במלוא הדרה "תודה, תודה לך".

על הקשר בינו לבין מו"ל 'ידיעות אחרונות', נוני מוזס, סיפר "סבא שלהם, ר' וולוועלה מוזס היה ראב"ד קאליש בפולין והוא זה שסידר חופה וקידושין להוריי" סיפר מוזס וכשטוקר שאל האם בשל כך הוא זוכבה לסיקור אוהד בעיתון הנ"ל, ענה "אני לא קורא 'ידיעות אחרונות', איך אני יכול לדעת אם נותנים לי יחס טוב?".

טוקר ניסה לעזור לח"כ מוזס לארגן מניין לתפילת המנחה וקרא בשידור למי שנמצא בכנסת להגיע לבית הכנסת לתפילה. מוזס הסביר את המצוקה "יש פה מניינים קבועים בהם מתפללים מאות אנשים. יש גם מניינים בחדרי הסיעות של ש"ס ויהדות התורה" לשאלת טוקר "אני מתפלל גם אצל ש"ס ואומר 'למנצח'" אמר מוזס.

אט אט התאספו להם אנשים תוך שמוזס מברכם לשלום בחביבות והמניין אורגן, אז שיחת הצהריים החביבה הזו, הסתיימה לה.

האזינו:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חחחחחחחחחחחחחחחחח
    🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂